Privacy beleid

Privacybeleid

Reina Facilitaire Diensten

KvK-nummer: 95664033

Vestigingsadres: Sinjeur Semeynsstraat 90-3, 1061GM Amsterdam

1. Inleiding

In dit privacybeleid leggen wij uit hoe Reina Facilitaire Diensten (hierna ‘wij’ of ‘ons’ genoemd) omgaat met de persoonsgegevens die wij verzamelen en verwerken. Wij respecteren uw privacy en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk en in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving (waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming, AVG) wordt behandeld.

2. Persoonsgegevens die wij verwerken

Wij verwerken persoonsgegevens van u wanneer u:

  1. Contact met ons opneemt via telefoon, e-mail of ons contactformulier;
  2. Een offerte bij ons aanvraagt;
  3. Onze diensten afneemt;
  4. Onze website bezoekt (indien van toepassing, voor zover er cookies of andere trackingtechnologieën worden gebruikt).

De persoonsgegevens die wij (kunnen) verwerken, zijn onder andere:

  1. Naam en achternaam;
  2. Bedrijfsnaam (indien van toepassing);
  3. Adresgegevens;
  4. E-mailadres;
  5. Telefoonnummer;
  6. Betaal- en factuurgegevens;
  7. Overige informatie die u actief aan ons verstrekt (bijv. in correspondentie of bij het invullen van formulieren).

3. Doeleinden van de verwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  1. Het uitvoeren van onze diensten
  2. Om uw aanvraag of opdracht te kunnen verwerken, uit te voeren en te factureren.
  3. Communicatie
  4. Om contact met u op te nemen indien dit nodig is voor onze dienstverlening of om uw vragen te beantwoorden.
  5. Offertes en contracten
  6. Om u een passende offerte te kunnen verstrekken en een overeenkomst op te stellen.
  7. Wettelijke verplichtingen
  8. Wij zijn in bepaalde gevallen wettelijk verplicht om bepaalde gegevens te bewaren of te verstrekken (bijvoorbeeld aan de Belastingdienst).
  9. Verbetering van onze diensten
  10. Om onze website, diensten en processen te analyseren en te verbeteren, indien van toepassing.

4. Rechtsgronden voor verwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van:

  1. Uitvoering van een overeenkomst: De verwerking is noodzakelijk om de overeenkomst (bijv. een schoonmaakopdracht) uit te voeren.
  2. Gerechtvaardigd belang: Wij hebben een zakelijk belang bij bijvoorbeeld het voeren van onze administratie en het optimaliseren van onze diensten.
  3. Wettelijke verplichting: Bepaalde gegevens moeten wij bewaren om te voldoen aan administratieve of fiscale verplichtingen.
  4. Toestemming: Voor zover wij cookies of marketingtools inzetten die uw toestemming vereisen, vragen wij hier eerst om (indien van toepassing).

5. Bewaartermijn

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij er een wettelijke bewaarplicht geldt. De exacte bewaartermijnen kunnen verschillen per type gegevens en zijn onder meer afhankelijk van fiscale en administratieve voorschriften.

6. Delen van persoonsgegevens met derden

Wij verkopen uw gegevens nooit aan derden. Wij verstrekken uw gegevens uitsluitend aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Voorbeelden hiervan zijn:

  1. Externe dienstverleners (bijv. administratiekantoor, hostingproviders, softwareleveranciers);
  2. Overheidsinstanties of toezichthouders (bijv. Belastingdienst) als wij hier wettelijk toe verplicht zijn.

Met bedrijven die in onze opdracht uw gegevens verwerken, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.

7. Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Denk hierbij aan beveiligde verbindingen (SSL), beperkte toegang tot de systemen en een zorgvuldig autorisatiebeleid.

8. Rechten van betrokkenen

U heeft als betrokkene de volgende rechten:

  1. Recht op inzage: U kunt opvragen welke persoonsgegevens wij van u verwerken.
  2. Recht op rectificatie: U kunt onjuiste persoonsgegevens laten corrigeren.
  3. Recht op verwijdering (‘het recht om vergeten te worden’): U kunt in bepaalde gevallen vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen.
  4. Recht op beperking van de verwerking: U kunt in bepaalde gevallen de verwerking van uw persoonsgegevens laten beperken.
  5. Recht op bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens wegens uw specifieke situatie.
  6. Recht op overdraagbaarheid: U heeft het recht om de persoonsgegevens die u aan ons heeft verstrekt, in een machineleesbaar formaat te ontvangen of te laten overdragen aan een andere organisatie.

Indien u één van deze rechten wilt uitoefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan dit document. Wij reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op uw verzoek.

9. Klachten

Indien u een klacht heeft over de wijze waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan, vragen wij u contact met ons op te nemen. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

10. Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. De meest actuele versie staat altijd op onze website. Wij raden u aan deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van wijzigingen op de hoogte bent.

11. Contactgegevens

Heeft u vragen, opmerkingen of verzoeken met betrekking tot dit privacybeleid of wilt u één van uw rechten uitoefenen? Neem dan contact met ons op:

Reina Facilitaire Diensten

Sinjeur Semeynsstraat 90-3

1061GM Amsterdam

KvK-nummer: 95664033

E-mail: info@reinafacilitairediensten.nl

(Datum van laatste aanpassing: 20-01-2025)